Acer Liquid E2 Duo 4 GB / wit / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Liquid E2 Duo 4 GB / wit / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

NHendriksM 17-07-2014

Als dual telefoon prima. Maar goed om te weten voor degen die de telefoon ook willen gebruiken om te bellen in de auto.

Bluetooth connectie maken met mijn auto lukt wel, dus gebeld worden en bellen gaat prima. Alleen kan ik niet mijn contacten zien/benaderen. Want (volgens Acer): Het is helaas niet mogelijk om uw contacten middels bluetooth the syncroniseren.

De procollen om de contacten zichtbaar te maken zijn niet aanwezig op de Acer om
zo dus uw contacten te zien middels de car kit.

Dit is helaas hardware matig en kan niet middels een update bijgewerkt worden.

Als ik dit van te voren had geweten, dan had ik voor een andere telefoon gekozen.

PJS1957 03-01-2014

Deze telefoon op 15 Oktober gekocht. Heel lang heb ik de smartphone buiten de deur kunnen houden, maar toen mijn werktoestel het begaf zocht ik naar een mogelijkheid om 2 vliegen in 1 klap te slaan.
Een collega had dit toestel en was er zeer tevreden over, Dual-Sim, nagenoeg standaard Android, en liep lekker soepel.
Dus ook maar voor dit toestel gekozen.
Dual-SIM werkt prima, geluid uit speakertjes valt zwaar tegen, daar hoef je dit toestel niet voor te kopen. Ook voor de camera niet, ondanks dat het een 8MP camera is, zijn de foto's van een beroerde kwaliteit, zeker als het wat donkerder is.
Zoals gezegd standaard Android, wat het dan ook weer onmogelijk maakt om veel Google-rommel te verwijderen. De interne opslag is ook geregeld vol, ondanks de pogingen om zoveel mogelijk op de extra SD schijf te parkeren.

Eerste maand was vrijwel probleemloos, maar later liep hij geregeld vast. Alleen het verwijderen van de batterij bracht soelaas.
De afgelopen week werd dat helemaal erg, en het toestel is nu volkomen onbruikbaar. Komt vaak niet eens goed door de opstart heen, en als dat al lukt loopt het toestel binnen 10-20 minuten weer vast.

Is nu voor RMA bij Alternate. Ben benieuwd wat dat oplevert. Was wel verrast dat ze het toestel innamen, en niet meteen een nieuwe meegaven. De servicekosten lopen op deze manier op tot boven de kosten van het toestel. Maar goed, dit is een toestelbeoordeling.

Kortgezegd, als het toestel werkt, dan voldoet het aan de verwachtingen. Die verwachtingen moeten echter wat toegevoegd gebruik (geluid, camera etc.) niet te hoog gespannen zijn.

jaring 03-12-2013

Lekker foontje, zeker voor wat-ie kost.
Ik kocht um voor 169€, dat kost -ie nu niet meer, maar kan zo weer komen bij een aanbieding van de een of andere winkel.
Doet alles wat-ie moet doen.
Processor is lekker snel en ook video is vlot genoeg.
Foto`s zijn ruim voldoende en ook e accu gaat fatsoenlijk lang mee.
T scherm is niet top, maar is heel goed mee te werken.
Lijkt meer een een scherm van een laptopje.
Maar goed daar is de prijs ook naar.
Al met al een aanrader!

TDJ_xx 07-11-2013

Ik was op zoek naar een dual-sim telefoon met een niet al te groot scherm tegen een redelijke prijs.
Het aanbod was een half jaar geleden nog niet al te groot dus kwam ik uit bij dit toestel. Leek me geen probleem want de specificaties waren verder ook prima. In de praktijk klopt dit ook, alles werkt lekker snel..... zolang je scherm maar heel blijft! Tijdens een rustige wandeling ontstond er een scheur in het scherm (er leek teveel spanning op het scherm te zitten). Helaas viel een paar dagen na dit voorval het toestel echt en kon ik het niet meer onder garantie laten repareren. Dus dan maar op eigen kosten laten repareren.... tot je de prijsopgave van de reparateur krijgt. Een nieuw scherm zou EURO 200,- moeten kosten en daar bovenop nog de reparatiekosten!! Dus veel te duur!! Conclusie: een prima toestel zolang je scherm maar heel blijft!! Of is het scherm toch veel goedkoper te repareren?

Mannnie 24-10-2013

Zoals de meesten die een dual SIM telefoon kopen, wilde ik ook af van het gesleep met twee telefoons. O.a. vanwege de goede reviews hier, koos ik voor de Acer Liquid E2 duo, wat een grote vergissing bleek. Daarom deze review vooral als waarschuwing(!), maar laten we niet vooruit lopen op de rest...

Pluspunten van het apparaat, voor zover al niet genoemd: Moderne Android op een snelle quad core; werkt soepel, prima! Qua mogelijkheden; ruim voldoende en ook het beheren van contacten per SIM kaart zit er netjes in. Capaciteit batterij is zeker goed voor een dag intensief gebruik.

Vormgeving: afgezien van de op afvoerputjes lijkende speakers op de achterkant, en het ietwat doffe scherm, niet mis mee. In zijn prijsklasse best een fraai toestel.

Waar het apparaat echter te kort schiet is: bellen. Als je een dual SIM toestel koopt, lijkt me dat (het ermee kunnen bellen) één van de belangrijkere features, en met dit apparaat wordt dat je knap onmogelijk gemaakt. Overweeg je dit apparaat te kopen; lees dit en wees gewaarschuwd.

Het toestel heeft een frustrerende feature: als je iemand belt en diegene neemt op, dan wordt je daarvan bij de start van gesprek nog even op de hoogte gesteld via de trilfunctie. Kortom, ieder gesprek begint standaard met een harde bzzzzzzzz, en dat is
- oncomfortabel wanneer je het toestel aan je oor hebt (ik gok 99% van de mensen)
- onplezierig voor de andere kant want die schrikt zich kapot als die opneemt
- onprofessioneel, want de bzzzzzzz komt exact op het moment dat de gebelde partij zijn/haar naam zegt. (Bij zakelijke gesprekken niet zo chique als je daar 2x naar moet vragen)

Dat zou allemaal niet zo'n ramp zijn, als het gewoon door de gebruiker uit te schakelen was. Dat is echter niet het geval. Dat kon ik niet geloven, en met mij zeker 5 medewerkers van de Acer klantenservice ook niet. 6 RMA nummers verder en twee keer opgestuurd; twee keer terug gekregen met de melding "ja dat hoort zo en het kan niet uit", en bij de laatste keer bovendien met de melding "je hebt hem zo gekocht, we kunnen niets meer voor je doen, succes!".

Kortom, als je niet al te veel om het bellen geeft, of geen probleem hebt dit manco; prima toestel. Anders; bespaar je de frustratie en zoek a.u.b. verder.

N.B. Ik heb van ellende het toestel na een maand op marktplaats gezet...

Martin.L.Bakker 29-10-2013

Het klopt wel dat elk gesprek met een "bzzz" begint. Maar in mijn geval is dit heel zacht en stoort absoluut niet. Ook heb ik nooit van een gesprekspartner gehoord dat hij of zij dat ook gehoord heeft en dat dat als lastig wordt ervaren. De gesprekskwaliteit is verder uitstekend. Dit verschilt misschien per provider. Ik heb een Vodafone en een KPN sim en dit werkt zoals gezegd uitstekend.

Het enige minpuntje vind ik de foto- en videokwaliteit. Het is niet heel erg slecht maar wel duidelijk minder dan de Samsung Galaxy S2 welke ik hiervoor had.

Voor de rest, als ik een algemeen cijfer zou moeten geven; een 8 1/2

flee01 28-10-2013

Kunnen anderen dit bevestigen?

Ik kan me echt niet voorstellen dat elk gesprek begint met een trilling/Bzzzzzzz.

Martin.L.Bakker 16-08-2013

Ronduit goed toestel. Ik had hiervoor een Samsung Galaxy S2 van mijn werk maar wilde niet meer met twee telefoons rondlopen. Daarom deze dual sim gekocht.
Het verschil tussen de S2 en de Acer vind ik (voor wat betreft de eisen die ik aan een smartphone stel) te verwaarlozen.
Het is even wennen dat de knoppen onderaan 'andersom' zitten: "Menu" = rechts en "Back" = links. En de volumeknop zit aan de rechter kant.
De S2 maakt wel mooiere foto's maar dat wil niet zeggen dat de foto's van de Acer niet goed zouden zijn.
Voor de rest is het gewoon een up to date android toestel met meer dan voldoende geheugen en snelheid.

Bastiaan Seynaeve 01-08-2013

Wat een fijn toestel. Na jarenlang met twee telefoons te hebben rondgelopen nu eindelijk een dualsim aangeschaft. Hij werkt perfect. Mijn eigen abonnement met 3g en een gewoon simkaartje van het werk. In het begin even kijken waar welke sim in moet, maar daarna werkt het perfect. Mooi snel met opstarten van apps zoals facebook, whatsapp etc. Beelscherm is mooi helder en de camera werkt ook fijn. Een hele snelle sluitertijd zodat elk moment vast gelegd wordt en je niet te laat bent. Prima toestel. Mensen die graag een dualsim willen: dit is hem!

JohanD.V. 08-06-2013

Ik was al langer op zoek naar een dual sim telefoon. Ik was het zat om steeds twee telefoons mee te dragen. Tot nu toe vond ik de dual sim telefoons te matig. Deze Acer met z'n quadcore processor brengt daar eindelijk verandering in. Android 4.2 loopt vloeiend op deze telefoon, bijna geen vertraging. De 4 gig geheugen zijn aan de krappe kant. Dat is echter voor een groot deel opgelost met een extra geheugen kaartje. Werken met de dual sim gaat prima. Je kan per contact aangeven welke sim gebruikt moet worden. Bij een onbekend nummer krijg je de keuze welke sim gebruikt moet worden. Qua batterij duur ben ik redelijk positief. Op een drukke dag waarop ik veel bel en internet en mail gaat de batterij een dag mee. Als ik de telefoon dan ook nog gebruik voor navigatie in de auto dan wordt het erg krap. Daarom ook een lader voor de auto aangeschaft. Al met een prima prestatie voor telefoon die me 200 euro heeft gekost via de Wehkamp . Zeker in vergelijking met toestellen met vergelijkbare specificaties van de bekendere merken.

Jurado 28-05-2013

Blij verrast met deze Acer Liquid E2 Duo. Eindelijk een betaalbaar snel toestel met een zeer goede Camera en 2 verschillende zelf in te stellen ringtone's op de simkaarten. Toestel voelt goed aan.

martijn75 13-05-2013

Twee weken geleden kocht ik de Acer Liquid E1 Duo, niet wetende dat de E2 er ook al aan zat te komen! Gelukkig kon ik binnen 30 dagen nog ruilen, want voor 3 tientjes meer is de Acer Liquid E2 Duo nóg een betere deal dan de Liquid E1 Duo, waar ik overigens ook zeer tevreden mee was. Mijn motivatie is dan ook enkel op details aangepast. Enkele belangrijke verschillen tussen de E1 en de E2;

* Quad core processor, E1 heeft een dual core
* 8MP camera, E1 heeft 5MP
* Android 4.2.1 E1 draait op. 4.1
* Per simkaart een afwijkende ringtone instellen (kan niet bij de E1)
* Beide schermen 960 bij 540 pixels, maar de E2 is toch wat scherper (zie vergelijk Youtube)

Op zoek naar een geschikt duo sim toestel heb ik een aantal overwogen. De Galaxy Grand duos bijvoorbeeld met zijn 5" scherm. Maar voor meer dan 350 euro gewoon echt te duur, mede gezien zijn relatief lage beeldschermresolutie en trage dual core processor. Dan heb je nog de kleine variant, de Galaxy s Duos met zijn 4" scherm voor 180 euro, helemaal niet gek maar deze single core processor blijkt echt te traag. Dan de Sony Xperia E duo voor 140 euro, helemaal geen raar toestel, zeer goede ontvangst maar het scherm heeft een te lage resolutie en de camera stelt echt niets voor. Uiteindelijk in mei 2013 deze Acer Liquid E2 gekocht. Duo sim en zeer goede specificaties voor deze prijsklasse! En heb je geen duo sim nodig, dan koop je hem zelfs nog voordeliger. Wat krijg je allemaal voor dat geld? Nou meer dan je zou verwachten!

- Prachtig 4.5 inch scherm met meer dan acceptabele resolutie van 540 x 960 pixels en 16000000 kleuren
- 8 MP camera, goed voor 720P filmpjes en mooie foto's
- Android 4.2.1 Jelly Bean!!
- Snelle quad core processor
- Geheugen voordelig vergroten met Micro-SD
- Verwisselbare accu (mocht ie ooit minder worden)
- Duo sim natuurlijk, zakelijk en prive bereikbaar op 1 toestel!

En dat voor slechts 245 euro! De Galaxy s3 van mijn vriendin was meer dan 2 keer zo duur! Leg ik ze naast elkaar dan is het scherm van de S3 een fractie groter, iets scherper en is de processor iets sneller maar de verschillen zijn echt minimaal!! Wat dat betreft hoef je echt geen vermogen uit te geven aan een smartphone tegenwoordig.

Zouden de kosten van populaire toestellen dan vooral worden opgedreven door marketingkosten?? Zou anders niet kunnen verzinnen waarom een S3 bijna 3 keer zo duur moet zijn.

De Acer Liquid E2 duo start snel op en heeft een goed bereik op beide simkaarten. Je bent tegelijk op beide simkaarten bereikbaar en voor uitgaande gesprekken en data kun je eenvoudig aangeven welke simkaart je wilt gebruiken. Internetten gaat perfect, toestel is echt snel! Foto's men video's maken ook geen enkel probleem, er zit zelfs HDR op en er is geen sluiter vertraging. Het scherm is mooi en scherp, enige nadeel is dat deze iets teveel weerspiegelt. Dit is misschien te verhelpen met een juiste screenprotector.

Al met al kan ik je dit toestel van harte aanbevelen. Heel veel waar voor je geld in plaats van lucht en is dat niet waar we allemaal naar op zoek zijn in tijden van crisis?

Update 13 mei 2013: De Acer Liquid E2 is nu wel heel voordelig bij het grootste warenhuis van Nederland, je krijgt namelijk bij aanschaf een cadeaubon van 50 euro! (actie van Acer). Daarmee koop je de Acer Liquid E2 Duo momenteel ruim onder de 200 euro! Een super deal natuurlijk, dat is duidelijk.

jstomp 20-05-2013

Beste Martin.

Wie bedoel je met het grootse warenhuis van NL en is dit kopen in het warenhuis of bij het warenhuis online.

Jaap

martijn75 22-05-2013

Het grootste warenhuis is natuurlijk Wehkamp. Kun je toch zo even online controleren en dan zie je de tegoedbon van 50 euro staan. Even iets bestellen en retour en en jij krijgt de 50 euro teruggestort denk ik, maar dat moet je maar even bekijken. Let op: Tegoedbon actie loopt tot eind mei!